22 Kasım 2011 Salı

Nesne Ambarları

Öğrenme nesneleri: öğrenmeyi desteklemek amacıyla yeniden kullanılabilen kaynaklardır. Bu nesnelerin belirli bir yerde toplanarak kullanıma açılması ise Nesne Ambarlarını oluşturur. Öğrenme nesnesi ambarı birkaç bileşenden oluşur. Bunlar nesneler, nesnelere ait üstveriler(metadatalar) ve bu metadatalar üzerinden arama yapılmasını sağlayan bileşenlerdir. Türkiyede bulunan nesne ambarlarında birkaç örnek vermek gerekirse:

Atanesa

Öğrenme Nesneleri

NetDök

Samap

Dünya'daki Nesne Ambarları


Öğretim materyali piyasasında daha kaliteli materyaller üretmek amacıyla birçok nesne ambarı bulunmaktadır. Dünyanın en önde gelen nesne ambarları aşağıda verilmiştir.

  • Apple Learning Interchange — Learning Resources


Eğitim ve öğretim konusunda kaynak sağlayan bir veritabanı uygulamasıdır.

  • Careo (Campus Alberta Repository of Educational Objects)


Eğitimciler için eğitim materyalleri sağlayan web-tabanlı bir projedir.

  • ARIADNE (European Knowledge Pool System)


Eğitim kaynaklarının paylaşımını sağlayarak Avrupa'daki eğitim içeriklerini geliştirmeye yönelik bir koleksiyondur.

  • CLOE (Co-Operative Learning Object Exchange)


Öğrenme nesnelerinin geliştirilmesi,kullanımı ve yeniden kullanımını sağlayan işbirliği ile oluşturulan bir modeldir.

  • DLESE (Digital Library for Earth System Education)

  • EdNa (Education Network Australia)


Eğitimcilere ve her seviyeden öğrenciye geniş kapsamlı materyaller sağlayan bir sistemdir.

  • EOE (Educational Object Economy: Learning Objects Java Applet Library)

  • GEM (Gateway to Educational Materials Project)


Branş, tür, seviye, anahtar kelime, aracı, yararlananlar ve ücretlendirme konularını temel alarak arama yapılmasını sağlayan bir organizasyondur.

  • Merlot


Lisans ve lisansüstü öğrencilerine online öğrenme materyalleri sağlayan ücretsiz ve açık bir kaynaktır.

  • METU OpenCourseWare (Orta Doğu Teknik Üniversitesi)


ODTÜ kampüsü içerisinde kullanılan ders materyallerine erişimi sağlayan bir ortamdır.

  • MIT OpenCourseWare (Massachusetts Institute of Technology)


Öğrenci ve eğitimcilerin MIT ders materyallerine erişimi sağlayan ücretsiz elektronik yayıncılık girişimidir.

  • Wisconsin Online Resource Center — Wisc-Online Learning Object Project


Web-tabanlı öğrenme kaynakları sağlayan dijital bir kütüphanedir.

  • Splash

  • ESCOT (Educational Software Components of Tomorrow)


 

Nesne Ambarlarının Öğrenmeye Katkıları


1. Kalite
Nesne ambarlarında birçok öğrenme nesnesi bulunmaktadır. Bu sayede, öğretmenler her seferinde aynı konuyu hazırlarken yeni bir öğrenme nesnesi hazırlamak zorunda kalmazlar. Çünkü daha önceden hazırlanmış olan birçok nesne, bu havuzda bulunmaktadır. Bunun bir diğer avantajı ise, herkesin en iyi kaynaklara ulaşabilmesi yani genel anlamda, eğitimde kalite artışıdır.

2. Verimlilik
Öğretmenler daha önceden hazırlanmış nesneleri ele alıp geliştirebilir ve böylece çok daha iyi ve kaliteli nesnelerin ortaya çıkmasını sağlayabilirler. Bu nesneleri birleştirebilir, parçalara ayırabilir ve daha verimli nesneler ortaya çıkmasını sağlayabilirler. Böylece hem zamandan hem de enerjiden tasarruf elde edilir.

3. Çeşitlilik
Nesne ambarı yöneticileri, farklı türde birçok nesnenin aynı havuza yüklenmesine olanak tanıdığı için, çok çeşitli nesne ambarları oluşur. Kullanıcılar, bu havuzda bulunan farklı türdeki birçok nesneyi diledikleri şekilde kullanarak istedikleri hâle getirebilirler.

0 yorum:

Yorum Gönder