1 Şubat 2012 Çarşamba

Dört Kişiden Biri Internet Üzerinden Alışveriş Yapıyor

Türkiye’nin kentsel nüfusunu temsil eden 11 il merkezinde yaptırılan MasterIndex araştırmasına göre, Türk halkının ortalama dörtte biri (yüzde 23) internet üzerinden alışveriş yapıyor.
MasterCard araştırmasının sonuçlarına Internet alışverişçileri, online alışverişin fiyat avantajı (yüzde 67) ve zaman tasarrufu (yüzde 35) sağladığını, daha çok ürün seçeneği bulunduğunu (yüzde 28), evden çıkmadan alışveriş yapma rahatlığı sağladığını (yüzde 28) ve eve teslimat yapılmasını (yüzde 25) başlıca nedenler olarak gösteriyor.
Avrupalılar Artık Daha Çok Alışveriş Yapıyor
Araştırma sonuçlarına göre özellikle kadınlar, internet üzerinden alışverişte, ürün seçeneğinin daha fazla olması ve evden çıkmadan alışveriş yapmanın rahatlığını en önemli avantajlar olarak değerlendirirken, erkekler ise ürün ve fiyat karşılaştırma imkanı yüzünden internet alışverişini tercih ettiklerini söylüyor.
MasterCard’ın araştırmasına göre, online alışverişçilerin yüzde 59’u alışverişleri esnasında mutlaka Türk sitelerini tercih ediyor.
Araştırmada, internet üzerinden alışveriş yapmaya sıcak bakmayanlara nedeni sorulduğunda ise, büyük çoğunluk (yüzde 66) görmeden / denemeden ürün almak istememelerini işaret ediyor. Katılımcıların yüzde 34’ü kişisel bilgilerini vermeyi güvenli bulmadıklarını, yüzde 29’u ise teslim edilecek ürünün doğruluğuna / kalitesine güvenmediklerini söylüyor.
MasterIndex araştırmasına göre, online alışverişçiler internet üzerinden elektronik eşya / bilgisayar, cep telefonu ve aksesuvarları, giysi, yiyecek ve içecek alıyor. Kadınlar (yüzde 33), erkeklere oranla (yüzde 2) internetten daha fazla giysi alıyor. Erkekler ise (yüzde 53) kadınlara oranla (yüzde 22)  daha fazla elektronik eşya alıyor. Internet üzerinden yapılan alışverişlerin yüzde 75’i kredi kartı ile ödeniyor.
Kaynak: www.scroll.com.tr

0 yorum:

Yorum Gönder