17 Şubat 2012 Cuma

MIT/Massachusetts Teknoloji Enstitüsünden Açık Eğitim

Amerika’nın önde gelen üniversitelerinden Massachusetts Teknoloji Enstitüsü (MİT), neredeyse 10 yıldır üniversitenin kaynaklarını kullanarak kendi kendini eğitmek isteyenler için internet üzerinde oldukça kapsamlı bir ücretsiz eğitim paketi sunuyordu. Şimdi bunun da ötesine geçerek eğitimleri açık kaynaklı özel bir uygulama sayesinde daha da kullanışlı hale getirmeye hazırlanıyor ve bunu ilk olarak kendi öğrencileri üzerinde deneyecek.MITx adı verilen bu yeni uygulama her bir öğrencinin kendi öğrenme hızına ve temposuna uyum sağlayacak bir hızda eğitim imkanı sunacak. Uygulamada ayrıca öğrenciler ve eğitmenler arası sosyal paylaşım fonksiyonları, özel testler, sanal laboratuvarlar ve tüm bunlarla bağlı olarak bir sertifikasyon sistemi de olacak.

İşin güzel tarafı, MIT‘nin bu sistemi açık kaynaklı olarak geliştirmeye karar vermesi ve dileyen tüm eğitim kurumlarıyla bunu paylaşmaya hazır olduğunu belirtmesi. Yani siz de bir eğitim kurumunun parçasıysanız, MIT‘nin uygulamasını ücretsiz olarak edinip, gerekirse kendi İhtiyaçlarınıza göre yeniden düzenleyerek kullanabileceksiniz. Bununla birlikte uygulamanın sınıf eğitimine olan ihtiyacı tamamen ortadan kaldırmadığı, sınıf eğitimine destek olmak üzere planlandığı özellikle belirtiliyor. 2012 baharında hayata geçmesi planlanan MITx platformuna dair duyuruyu bit.ly/mitxedu adresinde bulabilirsiniz. Ayrıca ilgilenirseniz ocw.mit.edu/index.htm adresinde MIT‘nin 10 yıldır biriktirdiği genel erişime açık eğitim içeriklerini de bir arada bulmak mümkün.

Bu arada eğitim konusu açılmışken, çevrimiçi eğitimle ilgilenenlerin bir diğer eğitim cenneti olan http://www.khanacademy.org/ve özellikle bilişim konusunda oldukça geniş bir ücretsiz Türkçe eğitim portföyü sunan http://www.cizgi-tagem.org/ adreslerini de mutlaka ziyaret etmesini öneririm.

egiticininegitimi.net

Kısa URL: http://www.tutaysalgir.com/?p=3998

Yazar tutiyama . Şub 3 2012. Kategori Eğitim Teknolojisi. Bu yazıya eklenen yorumları RSS beslemesi üzerinden takit edebilirsiniz RSS 2.0. Yorum yazabilir veya geri izlemede bulunabilirsiniz.

www.tutaysalgir.com

0 yorum:

Yorum Gönder